Vakantie over, school begonnen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van simoneontourinthailand - WaarBenJij.nu Vakantie over, school begonnen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van simoneontourinthailand - WaarBenJij.nu

Vakantie over, school begonnen

Door: Simone

04 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Yihaaaaaaaaaa ben ik weer!

Nieuw reisverslagje van moi.
Ik kan in het thais begroeten: Sa watt dii kha

Donderdag hebben we een fietstocht van 5 uren gedaan bij Co van Kessel, en waaauw echt een aanrader. Het heeft wat zweetdruppeltjes gekost door het lekkere weertje maar des al niet te min was het super leuk. We zijn onder anderen langs allemaal straatjes gefietst, door een soort fabriek, niemand die raar op keek haha. Daarna door Chinatown gefietst, met de boot naar de andere kant van de rivier gegaan, een mooie grote gouden buddha gezien van 15 meter hoog en een heerlijke lunch gehad die was bereid door een lief thais vrouwtje. We zijn ook nog door de natuur/jungle gefietst waar de bananen aan de bomen hangen en elk moment een kokosnoot op je hoofd kan vallen! Ojaaaa en we zagen onderweg nog een super grote faraan, ik was te laat om een foto te maken.

Vrijdag zijn we naar ons appartement gegaan vlakbij school. Gewoon een simpel appartementje en we zitten in een soort villa wijk dus lekker rustig. Overal wel zwerfhondjes :(.

Zaterdag zijn we met een groep van 20 studenten naar het strand van Koh Larn geweest, dit is een eilandje naast Pattaya, dit was 2 uren rijden. Nou dit waren zeker 2 Thaise uren want we zijn dik 3 uren onderweg geweest met 2 busjes. De mannetjes die ons reden konden geen woord Engels dus moeilijk communiceren. Maar waaaw wat wat het heerlijk op het strand, super mooie blauwe zee en daar lekker op het strand geluncht.
Om 5 uur weer met de boot naar het platteland gegaan, de boottrip was 30 bath dat is minder dan een euro, bizar goedkoop!
Daarna zijn we naar een soort uitkijk punt gereden en konden we de zonsondergang zien met een heel mooi uitzicht.
Daarna naar huis gereden en niet te laat ons bed in gedoken.
Heerlijk verkleurd!

Zondag met alle 84 studenten die hier zijn met een bus naar Futurepark geweest, dit was georganiseerd door school. Future park is een hele grote shoppingmall met allemaal westerse merken en dus ook die prijzen. Mijn kamergenootje en ik hebben flink wat schoonmaakspullen ingeslagen voor de aankomende weken. Daarna lekker uiteten geweest, wat we elke dag doen. Je kan hier eten voor 1 a 2 euro per keer inclusief drinken. We hebben overigens ook geen keuken tot onze beschikking maar daar maken wij geen probleem van!

Maandag, ja DE dag. First day school. En wat voor dag, lekker vermoeiend. Om 9 uur met alle studenten naar school gelopen en in soort van golfkarretjes naar school gebracht, dit is lopend ook makkelijk te doen, je doet er zo'n 5 minuten over. Hele dag introductie gehad, je klas leren kennen, een verzorgende lunch door school, we mochten klaargemaakt wormen, sprinkhanen en kakkerlakken proeven. Dit sla ik over maaaaaar ik heb wel een worm geproefd. Wie had dat gedacht... ieeeeeeeeeeeh het smaakte eigenlijk naar chips. Dus prima, ik vind dat je je moet proberen aan te passen aan de gewoontes in een andere land dusja waarom niet!
Daarna in groepen een rondleiding gekregen op de campus, het is namelijk super groot met iets van 14 gebouwen, inclusief zwembad, fitness, sportzalen, doctor, tandarts, skylounge. You name it I call it.
Daarna nog een quiz die we helaas niet hebben gewonnen, daar gaat mijn winnersmentaliteit. Aan het eind van deze dag was iedereen helemaal gaar, too much information!

De rest van de week lekker 9 tot 5, ja we beginnen goed. Vrijdag wel vrij gelukkig. Alles in het Engels dus dat is eventjes wennen. Super interessante lessen gehad, zoals Thaise taal, cultuur, healthy food lecture, algemeen over spa & welness. Volgende week maandag krijgen we een 2 uur durende Thaise massage, nou ik kan je nu al vertellen dat ik niet lekker in slaap zal dompelen.

Nou ik heb jullie aardig wat leesvoer gegeven, we gaan morgen naar tempels vanuit school dus dat wordt vast gezellig. Dit weekend zitten we in een hotel midden in Bangkok, op de backpackerstraat, dus we kunnen lekker uitgaan, naar de markt en naar Grand Palace.

See you next week!

Sa wat dii kha (betekend ook doei!)